måndag 13 december 2010

1:a strålningen avklarad - 24 kvar

12:15 satte jag mig i taxi med slutmål Lund, åkte inom Hunneberga och blev avsläppt 13:30 vid strålningen. Kl 14:00  fick jag komma in för samtal med min SSK innan behandlingen.Om behandlingarna går planenligt är jag klar med dem 25 januari 2011. Blir troligen inte heller några problem att förlänga sjukreseintyget.
Fy katten vad det var kallt i väntrummet får nog ta med mej en filt. Nya streck på andra ställen och lite röntgen sen var det dags, bröstkorg, armhåla och nyckelben strålas i sammanlagt 6 fält.
 Klar 16:00 och ringde taxi för hemresan jodå, vi kommer kl 18:00 - suck 2 timmars väntetid på taxi´n. beslöt mig för att vänta inne på "blocket" men där var lika kallt där. Nåväl taxi´n kom på utsatt tid, på hemvägen tog vi en sväng inom Höör så jag var hemma 19:40. En hel arbetsdag med andra ord.
Nu ska jag ta min hormonpilla sen blir det sängen. Väntetiden för strålningen är kortast på morgonen och jag är ganska morgonpigg, så kl 06:00 står taxin och väntar på mig. På så vis får jag förhoppningsvis mer ut av dagen. Hemresan bokas till 09:30

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Usch så jobbigt att det ska ta sån tid, hoppas det går snabbare om du är där på morgonen.

Hälsningar Lisbet