lördag 10 september 2011

Det går som en dans....

Tor Erik och jag passade på att äta ute i torsdagskväll, det blev pizza för min del.  I den här härliga miljön har jag förmånen att arbeta, och även de dagar det är regnigt och kallt så är det så otroligt vackert. Igår när vi började plocka var äpplen fortfarande våta efter regnet och stora vattendroppar låg kvar på äpplen samtidigt som solen värmde och torkade dem. Magiskt!!  Gjorde klart lite smålådor inför äppelmarknaden innan jag började plocka med resten av plockgänget som dessa dagar bestått av 3 unga killar, o G & O förståss. På måndag ansluter E som varit ute och rest. Jag har varit lite mör i kroppen på kvällarna, det är trots allt väldigt många kilo man plockar totalt på en dag. Har nog skrivit det innan men 3 bingar per plockare och dag är nog ganska normalt, varje binge innerhåller ca 350 kg äpple när den är full. så det blir drygt 1 ton/dag.
Har haft semester på LSS- jobbet denna veckan eftersom det blev full arbetsvecka i Kivik, vill trots att jag tycker om att jobba ha lite balans i det hela.
 Har fått en del mail-svar från regionpolitiker och det är i stort sett dom som håller med om vansinnet att inte förlänga avtalet med Lydiagården som svarat. Dom andra skäms väl får man hoppas. Vi är snart 1600 medlemmar på sidan och protesterna fortsätter att strömma in. Jag vill så gärna att andra cancerdrabbade ska kunna få samma möjlighet som jag fick genom att komma på en rehabilitering på Lydiagården.
Namnlistorna kommer att läggas ut i Tomelilla nu i veckan, om du vill ha en hittar du den den på facebooksidan CANCERREHABILITERING I SKÅNE TACK!!!  annars skickar du ett mail till mig,  carin_lokken@hotmail.com  så mailar jag över en lista. Min postlåda är stor så jag har plats till många listor.
Våra töser kom hem inatt, landade på Kastrup 00.15 och vid ½ 3 var dom hemma igen, Jag kollade med en kompis till dem om han ville hämta dem i Malmö eftersom risken att jag skulle somna vid ratten vid den tiden var överhängande. Dom har fått ta det lugnt idag, och dom är SÅ nöjda med sin resa.  På båtluffningen såg dom t.o.m  delfiner.
 Idag har jag träffat systrarna M&M, de är båda gamla arbetskamrater sen tiden på Simrishamnshemmet och Gärsnäs. De berättade om ett nytt häslokost preparat som lär innerhålla massvis av antioxidanter. Jag beställde en omgång, är tveksam till blåbärs shotén som innehåller grapfrukts kärnextrakt, men Tor Erik kan prova den. Det är dags för svärmor att avsluta säsongen på campingen och Tor Erik har varit nere både idag och tidigare i veckan och hämtat grejer. 
Det blir nog till att tvätta imorgon och troligtvis en fotbollsmatch kl 17 i Sjöbo. 












3 kommentarer:

Karin sa...

Vilka fina bilder och tjusiga rosa arbetsbyxor ! Förstår att du trivs med ditt arbete, även om regn o rusk inte är lika roligt..

Hoppas det går bra med namninsamlandet, själv tillhör jag ju annat landsting men håller ändå tummarna !

Ha en skön söndag !

Tina sa...

Härliga höst kort du tagit. Ja, jag hoppas jag får åka till Lydia gården som planerat... Jag pratade med min kurator om ev nedläggning...och hon sa, Spenshult igen...hur många gånger ska man få höra detta....ja, who knows.
ha de bäst
kram tina

Carin sa...

Lydiagården kommer inte att läggas ner, men man kan bli tvingad att hitta annan finansiering om vi inte förmår politikerna att ändra sitt beslut.'