tisdag 20 september 2011

Hälsodeklaration?? nja.......

 Idag kom det 4 listor med 100 namn i posten. Me like!!
För en tid sedan skickade jag in en hälsodeklaration till ett företag som handhar en del av mina pensionspengar. FORA.  Eftersom jag ville ändra förmånstagare när jag såg att kollektivet stod som förmånstagare och inte den närmaste familjen, det är den delen av min inkomst som jag har på X:a- jobbet. Så jag ansökte om familjeskydd och återbetalningsskydd för inbetalda pensionspremier.
Innan jag blev sjuk trodde jag att jag nog skulle bli 100 år, det tror jag inte längre.... nåväl igår fick jag besked att jag beviljas återbetalningsskydd för framtida pensionspremier.
Och att min ansökan om familjeskydd och återbetalningsskydd för inbetalda pensionspremier avslås eftersom jag inte uppfyller hälsokraven.
Underlaget för beslutet har varit uppgiften om bröstcancer.
Tyvärr tror jag inte detta är sista gången jag får avslag på ansökningar där man ska bifoga en hälsodeklaration.
Cancer sucks!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om jag förstår det rätt: Om man avlider ska inte ens släkt erhålla ens pensionsspar? Eller är det en privatförsäkring? Vart går ens sparade pengar då?
Jag förstår inte...
Kram

Carin sa...

Jag trodde också att det var så, men man måste nog läsa det finstilta på pensionsbeskeden från KPA, PPM, FORA och allt vad det heter.