onsdag 7 september 2011

Segt att jobba ute i regnet idag

Vi har haft kontakt med tjejerna ett par gånger och dom verkar ha det riktigt kul. Det lär bli ett minne för livet för dom, är så glad att dom har det bra.
I söndags kväll ringde en av politikerna som jag mailat till upp mig, han hade sin syn på det hela och jag min.
Hur ska man som patient kunna begära på remiss till rehabilitering och man inte blir informerad om möjligheten.
Jag har startat en namninsamling på facebooksidan och hoppas naturligtvis att många skriver på så vi kan ha . CANCERREHABILITERING I SKÅNE !!   man kan skriva ut en lista och lägga i sin lokala butik eller samla namn på annat sätt. Listan skickas sedan till mig så sammanställer jag den.
Var på medlemsmöte i Kristianstad igår BRO, föreläsning i "Tankens kraft"  efteråt blev det kaffe och lottdragning. Jag vann 2p strumpor och 3 mackor, på 10 lotter. (mackorna var bonusvinster)
Igår var det lagom väder att jobba utomhus i, men idag vaknade jag med huvudvärk det är längesedan sist och  det  har småregnat hela da´n kändes som tiden stod still fram till lunch,  men efter lunchen och lite höjning av blodsockret så gick det igen. Caroline tog några bilder på mig bland äpplena igår. Hoppas något blev hyfsat så jag kan skicka dem vidare till min beställare.
I morgon börjar plockningen på musteriet, det är vått ute i odlingen men med regnställ  och gummistövlar ska det nog funka. Ska ta med mig alla mina kompressionsstrumpor så att jag har torra sådana att byta med hela tiden. Det blir Röd Gravensteiner och ev James Grive som vi startar med  imorgon.

2 kommentarer:

Karin sa...

Hoppas det inte blev så vått idag.. Det är lite spännande med de olika sorternas äpplen du plockar. jag läser i din blogg och ett tag senare dyker de upp i affärerna, så nu väntar jag på Gravenesteiner nästa vecka !

Kram

Carin sa...

Jag vi får hoppas den kommer ut i butikerna, det är en gammal beprövad sort. Vi finplockar till butiken och restaurangen på musteriet inför äppelmarknaden i slutet av september. Resten går till must. Gul Gravensteiner är utmärkt till äppelkakor.
Kram