torsdag 29 september 2011

Besök på Lydiagården idag.

I morse var jag på medarbetarsamtal hos min chef, det gick bra. Vi har en bra relation och hon har jobbat mycket med vårt arbetslag, skönt med en chef som lyssnar.  Men min närmaste chef är mer ledare än chef, så är det väl inte riktigt högre upp.
För några år sen var jag på en föreläsning med Tommy Söderberg fd. förbundskapten i Fotboll Herrar.
Han frågade oss om vi visste skillnaden mellan en ledare och en chef??
- En chef måste man följa, -En ledare vill man följa.



Efter lunch körde jag till Lydiagården med äpplen och för att träffa Maud och de andra i personalen. Det blev ett kärt återseende. Det är bröstcancervecka där nu och tjejerna var på väg till bassängen.
Katten Bailey låg på sin vanliga plats vid terassdörren, dock utanför eftersom han tydligen tagit sig lite väl stora friheter i matsalen.
Vi fortsätter vår kamp för Lydiagården och flera av tjejerna jag träffade idag sa att dom svävade på moln.
Lydiagården kommer att kunna fylla sin kvot på 260 patienter för 2011 med råge, men det gör nog inte Spenshult.
Imorgon ska jag köra och hämta en av mina vänner, K som varit på Lydiagården den här veckan, vi träffades bara som hastigast idag.

Inga kommentarer: