lördag 24 september 2011

Intensivt och mycket jobb förra veckan, denna här och nästa vecka.

Då är dagen här som vi förberett oss på de senaste veckorna.Det innebär att jag i stort sett jobbar heltid i Kivik + att jag jobbar helgerna på mitt LSS-jobb. Nu blev det 2 nätter mitt-i-veckan  som gick också eftersom det är infört ett "semesterstopp" i kommunen, annars hade jag tänkt ta semester dom nätterna. Alla besöksmålen ska vara fina, äpplena plockade så det finns till försäljning. Vi har haft 12-15 olika äppelsorter och 4 olika päronsorter till försäljning, ett populärt inslag är att vi klyftar upp frukten för provsmakning. Vi sålde slut på flera sorter idag men hoppas på ny leverans i morgonbitti., söndagen brukar inte vara fullt så intensiv som lördagen. Nästa vecka blir det en del ekologisk frukt som ska plockas eftersom musteriet ska lansera en ny ekologisk must i höst. Sen lugnar det nog ner sig och innan man vet ordet av är vintern här brrrr.
 
Så här ser årets äppeltavla ut, den kallas Äppelriket.

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad fin äppletavlan var !

Hoppas du inte tar ut dig med så mycket jobb.. Kan tänka mig att det är både roliga och jobbiga dagar under marknaden.

Kram

Livet går vidare.... sa...

Du jobbar lite mycket, men det var härligt att se dig idag bland alla äpplen och människor, det fullkomligt strålar om dig.

Kramar Lisbet