torsdag 15 september 2011

Försäkringskassan och deras intyg. Byråkrat-Sverige!!!!

Mitt liv just nu är mycket jobba. äta, sova. Men jag trivs med det, tycker om att vara igång rejält efter så lång frånvaro.
Fick läkarintyget från CSK idag, så nu skickar jag det vidare till Försäkringskassan och hoppas på att jag blir beviljad högriskskydd. Då slipper jag karensdagen och min arbetsgivare slipper betala ut sjuklön till mig, får sjukpenning från F-kassan från dag 1.
Fick avslag på min ansökan om sjukpenning enligt normalnivån, så tydligen tycker min handläggare inte att jag varit allvarligt sjuk. Helt ärligt kan han ta sig nånstans!! Har två månader på mig att överklaga beslutet så det gör jag kanske.

1 kommentar:

Karin sa...

Suck, vad säge man.. Hoppas du mäktar med att överklaga, undrar vad som är en allvarlig sjukdom om cancer inte räknas dit??

Kram