måndag 12 september 2011

det är inte bara till att stiga upp på morgonen

Nä det är sannerligen inte bara till att stiga upp - man måste vakna också. Körde hemifrån med en hyfsad bra matlåda idag, men jag glömde min plockmage, mitt regnställ och mina gympaskor.
Jag valde att plocka Rosenkvitten idag, för även om det är mycket krypande bland buskarna så är det inte så tungt som att plocka äpplena. Plockmagen som var kvar hemma har ju lite specialanpassning med bolstring på min högersida.
Det blev ungefär 360 kg plockat idag, eventuellt ska resten av imorgon, skulle tro att det är ungefär lika mycket.
Strax innan kafferasten körde jag ner och plockade äpple med grabbarna, det funkade men naturligtvis är det ju bättre när jag har mina egna grejer.
I morgon blir det bara jobb halva dagen, ska till Kristianstad på kontroll på eftermiddagen.
Det 1:a brevet med ifylld protestlista kom med posten idag, ser fram emot fler.

Inga kommentarer: