tisdag 27 mars 2012

Varför ska bonden köra på åkern när jag hängt ut tvätt??

Igår fyllde jag 51, men jag har slutat fira mina födelsedagar. Önskade mig trots detta ett nystädat hus efter dagens jobb i Kivik, önskan blev uppfylld och det stod blommor på bordet när jag kom hem. Vårstädningen av rabatter och grönytor började igår och det blir intensiva dagar innan påsk.  Men ack så härligt att vara ute i så skönt väder, solen visade sig hela dagen för oss. Den ena tröjan efter den andra åkte av i värmen. Hoppas resten av veckan bjuder på samma värme. Ska vara i Kivik onsdag och fredag med.
 Idag är en sådan dag då det är perfekt att hänga ut tvätten, den blir snabbt torr och luktar så gott. OM INTE vår granne "bonden" hade fått för sig att trumla sina åkerlappar. Det ryker jord över hela tomten så tvätten får hängas upp inne trots det fina vädret.
Vi har varit och inspekterat svärmors nya plats på campingen, ser ut att kunna bli bra. Här är det jämt och fint ska inte vara några större problem att få henne på plats. 20 april är det dags.
"Robin Hood" kommer till mig i år också, skatteåterbäringen är alltid lika välkommen. Förhoppningsvis kan vi lägga en del i bufferten för oförutsedda utgifter, det har inte varit helt lätt under min sjukskrivning.
Har varit vaken 7-8 gånger inatt helt genomsvettig, fingrar och tår som prinskorvar så i morse tog jag 2 furix istället för 1 och nu har fingrarna återfått mer normalt utseende. Men jag har å andra sidan pinkat en hel del.

Inga kommentarer: