fredag 2 mars 2012

Sista färden för en kär vän.

I tisdags hade vi Miamöte, överträffade mig själv och hade protokollet klart kl.11.
Lymfmassage på rehabhuset på eftermiddagen och sen gick jag hem därifrån - 65 minuter. Årsmötet som jag skulle gått på strök jag från listan. Blev skjutsad till jobbet och sen gick jag hem i onsdags morse - 60 minuter (är  kanske 500m. kortare sträcka)
Igår torsdag var en tung dag, då var vi (jag & T-E)  på jordfästning efter min väninnas pappa. Han "var" Onslunda, när jag började spela fotboll för massor av år sen fanns han med som ledare. Han var ordförande i idrottsföreningen i många år. När byalaget bildades var han den självklara ledaren där. Han ställde jämnt upp och värnade om ALLA i byn. Han var en förebild som idrottsledare och lärde mig mycket jag sedan använde när jag själv blev idrottsledare.
Under mina cancerbehandlingar pratade vi mycket eftersom han själv hade en cancerdiagnos och han stöttade mig mycket, nog mer än han visste själv.
Det var en ljus och fin stund vi delade med många andra i Onslunda Kyrka.
För att rensa ut gammalt och ta in nytt gick jag på eftermiddagen en lång runda.
Ringde CSK och ska dit på tisdag för kontroll om det är blod eller sårvätska som "står" i sårhålan efter BC.
Är det blod bromsar jag lite och tar på tryckförbandet igen, är det "bara" sårvätska så gasar jag. Vill ha koll på det innan jag börjar i Kivik i slutet av månaden.
Idag har jag hjälp mamma med läkarbesök och veckoinköp.
Nu väntar 3 jobb-nätter och besök på trädgårdsmässan i Malmö i morgon dit jag tar tåget..

1 kommentar:

Anonym sa...

<3 Vissa människor föds för att bära & lyfta andra.
Fler sunda Goa människor til idrotten som vill väl.


Ha en go helg!