onsdag 28 mars 2012

Kommer?, kommer inte?, kommer?, kommer inte!! Kommer inte!!!

Våren var ju så bra på gång igår, idag har det blåst småspik. Men med rätt kläder och arbete i lagom maklig takt så håller man sig varm. Det är mycket jobb denna veckan 3 dagar i Kivik, 5 nätter & 1 X:a-tur i morgon på LSS-jobbet. Tror det blir lugnare i nästa vecka. Då är det påsk!! och Österlen invaderas av hur mycket folk som helst och de flesta ska titta på konst. Kusin Lotta kommer ner till sommarhuset och det ska bli kul att träffa dem igen.
Det är snart 2 år sedan jag fick min diagnos, jag lever än. Kommer jag att klara mig??  Eller kommer cancern tillbaka??  De flesta återfallen kommer inom 2-3 år. Är det nu jag ska bli nojjig, eller ännu mer nojjig än jag redan är?? Det är kanske därför jag ser till att ha saker på gång alltid, - för att skingra tankarna, - för att fly från det jag är rädd för. De jobbiga tankarna finns där nån gång varje dag, PUH det suger och tar energi.  Men de positiva tankarna har än så länge övertaget.  Tror att det är ganska vanligt med "dippar" runt årsdagarna. Jag vill ju bara vara glad och inte ha några bekymmer. 



2 kommentarer:

Livet går vidare.... sa...

Skickar massor av kramar till dig <3

Anonym sa...

Hej. Du skriver att de flesta återfallen kommer inom2-3 år. Har läst detta på många ställen, men vad betyder det? Kommer de flesta återfallen FÖRE två til tre år, eller kommer de flesta MELLAN två och tre år? Och är det efter operation eller avslutad behandling? Hoppas du har svaret för det här har jag grubblat mycket på...