tisdag 6 mars 2012

En BRA dag i Kristianstad

I går morse åkte jag tåg till Malmö för att följa med en annan "Lydiaambassadör" på ett läkarbesök, dagen gick utan problem och hon fick som tur var positiva besked.
I dag blev det buss till Kristianstad och CSK, Lisbet hade tid hos sjukgymnasten så jag hängde på eftersom jag inte har varit nöjd med protesen jag fick i januari. Klisterprotesen var inte som jag förväntat mig, upplevde den som alldeles för mjuk så den trillade ihop, kunde likväl ha en kycklingfile i BH:n. Vid utprovningen i januari testade jag många olika varianter så dagens provning gick snabbt.
Lisbet hade med information från Lydiagården om "ung cancerveckan" och "familjeveckan" som vi lämnade på informateket, damen där tipsade oss om var kuratorerna sitter och att vi kunde gå dit och lämna information.
Och där hittade vi sjukhusprästen också, han ville ha lappar och foldrar att ta med till KVH (KvalificeradVård i Hemmet).
Alla kuratorerna på CSK skulle ha ett möte och vi ombads stanna och delge information till dem vilket vi naturligtvis gjorde.
Upp på mammografi för Lisbet, som också fick positiva besked allt såg bra ut.
Efter det lite lunch och sen en tur på stan.
Återvände till CSK och mitt besök på bröstmottagningen, vätskan som står i bröst/sårhålan får stanna där, med tanke på mina tidigare infektioner vill dom inte sticka mig i 1:a taget. Men inget som ska påverka mitt jobb i Kivik.  Doktorn är trots allt nöjd med utseendet och resultatet av operationen med tanke på vad som hände efter. Så nu kör vi!! Halsen ska jag kolla upp på Novakliniken om det inte ger med sig.
Blev en eftermiddags-kopp och jag missade faktiskt bussen, Lisbet kör som en galning så hon körde ifatt, och förbi  bussen som jag kunde hoppa på en bit utanför Kristianstad.
I morgon ska jag vara hemma, tvättberget har växt igen så jag ska försöka få det mindre.
Flera andra BLOGGARE runt om i vårt avlånga land har skrivit om Lydiagården och Cancerrehabilitering på sina BLOGGAR, blir så glad för deras engagemang.

1 kommentar:

Maud Svensson sa...

Carin det är så härligt med allt du delar med dig