fredag 16 mars 2012

Livet rullar på.

Har inte haft tid och motivation att uppdatera bloggen. Förra veckan avslutades med en träff med "ungtuttarna" på café i Degeberga.
Denna veckan inleddes med vindsröjning i måndags, 1 släp med grejer till loppis, och lite bättre ordning på vinden.
Tisdag var anticimex här för att göra en husbesiktning, tydligen 10 år sen sist.
Onsdag fm hade vi stormöte på jobbet hela fm, och på eftermiddagen gick jag "långrundan" på 11,5 km på strax under 2 timmar. Det var så jäkla härligt väder.
Igår var det årsmöte i bröstcancerföreningen, blev invald som suppleant i styrelsen. Eva-Gun Westford var kvällens gäst och det var en av de roligaste föreläsarna jag hört på länge. Vann en hel del vinster på de drygt 20 lotterna jag hade.
Idag har jag varit inom på sjukhuset i Ystad och lämnat information om Lydiagården, träffade även kuratorerna. Min mamma och jag var hos min syster och fikade. Där träffade vi M & M.
I morgon ska jag till Kivik på beskärningskurs av både gamla och nya äppelträd. Behöver friska upp minnet så jag hänger på när det är tillfälle.
Väntar 3 nätters jobb, eller förhoppningsvis sömn eftersom jag har jourtjänst. Ska försöka gå hem söndag & måndag. I morgon hinner jag ju inte.
Jag ringde igår till Region Skåne för att få besked på hur många skånska cancerpatienter Spenshult tagit emot under  hela 2011 & jan-mars 2012 för rehabilitering.
 Av de 260 platserna/år man har avtal med Skåne om tog man förra året emot 11 st. och nu jan - mars 2012 har man tagit emot 21 remisser (dessa 21 är inte rehabbade än). När ska Region Skåne och RCC syd inse vansinnet och avsluta avtalet eftersom Spenshult inte "levererar" .
Jag blir så jävla förbannad, detta är cancerrehabiliteringens CAREMA.  GGGRRRR!!!!!!!

.

4 kommentarer:

Livet går vidare.... sa...

Ja arg kan man verkligen bli....
Kramar Lisbet

ps. varför har du så jobbiga ord man måste skriva i för att få skriva här ds.

Tina sa...

Vad härligt att orken ff stannar kvar. Vad menar du med rehabbade...inte kommit till Spenchult ännu eller? Jag har fått beviljat att åka antingen till Lydia, Falköping eller Speshult. Är lite skeptisk till Spenshult...men detta pga att min farmor åkte dit på 70-80 talet för sen reumatism...har de samma personal fast till cancerpatienter....luddigt!!!!????
Kram Tina

Carin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Carin sa...

Lisbet: för att jag är en jobbig jävel. ;))

Gaella: Du ska absolut åka till Lydiagården om du får välja. 20 års erfarenhet och hög kvalite på rehabiliteringen, en del fattar man inte förrän man kommit hem igen. ;)
Samma personal som på 70-talet vet jag inte men Spenshults cancerrehab började 1/4 2011.
21 remisser är totala antalet hittills i år, en del är nog "rehabbade" andra inte.
Berätta gärna för andra du vet om som behöver cancerrehabilitering, kanske ni kan samåka. lägger till dej på vår cancerrehabsida på fejjan.