måndag 19 mars 2012

Helg med jobb, äppelträd, jobb, powerwalk, sjukhusbesök & jobb

Blev lite ändrade planer om mina promenader, lördag hann jag inte. Var i Kivik på beskärningskurs hela dagen, vi var väl runt 20 st som hade väldigt olika erfarenhet av beskärning av fruktträd. Äpple och päron går i princip att klippa när som helst men plommon och körsbär bör man vänta till efter blomning eller efter skörd. Efter lunchen som bestod av en jättegod Krämig Kycklingsoppa gick vi ut i odlingen och sågade, klippte och röjde bland grenarna.
Söndagen bjöd på vackert vårväder så när jag kom hem efter nattjobbet bytte jag om och gick min långa runda som omfattar 3 små byar. Totalt 1,2 mil. Det tar ungefär 1 timme och 50 minuter för mig att gå rundan.
Körde med en familjemedlem till akuten vid 12-tiden och vi kom därifrån vid 20-tiden, och sen bar det iväg för min 3:dje och sista natt på jobbet denna helgen.
Planen var väl en promenad idag också men det blåser "småspik" så jag skippar det och tar tvätten istället. senare ska jag skriva en insändare till dagtidningarna runt om i Skåne sen får jag hoppas dom tar in den. lägger in den här när den är klar.
Den här veckan är en av mina bloggvänner Här är HÅ på Lydiagården, Hoppas hon känner att hon får en lika bra vecka som jag hade när jag var där för ganska precis 1 år sedan.

Inga kommentarer: