söndag 5 februari 2012

ÖPPET HUS PÅ LYDIAGÅRDEN!!

Tillbringade fredagen på äppelodlarseminarium på Kiviks Musteri, jag har inte tänkt starta någon äppelodling men det var intressanta föreläsningar och frågeställningar och man lär sig alltid något.
Efter nattjobb körde jag till LYDIAGÅRDEN  för "Öppet hus", det var nog ett 50-tal besökare denna soliga men kalla februari-lördag som bjöds på goa kakor, en fin föreläsning om cancerrehabilitering av Maud Svensson, verksamhetschef på Lydiagården samt underhållning av Karolina Svensson och Jakob Hellman. Idag sitter jag och lyssnar på Karolinas skiva "Annorlunda ögonblick av kärlek" och ett youtube-klipp på Jakob när han sjunger "Avundsjuk på dej". Får en varm & god känsla i kroppen.
Idag ska min mamma och jag till Hedeberga 12, gården där hon är uppväxt och som varit i släkten i väldigt många generationer. Vi - Tor-Erik och jag hjälpte under flera år min moster och morbror med trädgården och tillsyn av husen, eftersom dom bodde huvudsakligen på annan ort.  För 2 år sedan såldes gården och de nya ägarna är mycket intresserade av gårdens historia. Det ska bli en spännande eftermiddag.
Kajsa ligger klistrad som ett frimärke hos mig, hon har ju blivit van att ha mig hemma. Så det gäller att passa på.
Min kusins dotter har varit inblandad i en trafikolycka, en mötande bil fick sladd och frontal-krockade med deras bil i fredags eftermiddag. När man ser bilden så är det ett under att alla klarade sig med livet i behåll. M ska opereras idag, mina tankar är ofta hos henne och familjen.



Morgondagen är blank, så det blir nog lite tvätt då. Familjen storstädade igår när jag var på Lydiagården. Tisdag blir det utflykt med Lisbet till IKEA sen vidare till en Lydiaambassadör.

Inga kommentarer: