fredag 24 februari 2012

motionsgnäll, men 1:a powerwalken i år avklarad.

I morse lämnade jag Polón på service, gick sedan de 6,2 km hem.  Det var 1:a gången i år men inte den sista, gick en del innan jag blev sjuk. Nu får jag ta upp det igen så inte kilona rusar iväg med mig, vet många som slåss med 20-25 kg som kommit efter de startat med tamoxifen. Jag har nog 8-10 kg som har kommit efter operationen 2010. Inget kul men jag lurar bara mig själv när jag tar kvällsmackan. Ska försöka komma upp i   10 000 steg/dag.

3 kommentarer:

Livet går vidare.... sa...

hur ska du lura dig att INTE ta kvällsmackan?
Brukar du inte gå hem från jobb?

Kramar!!

Carin sa...

vet inte än, men har massor av frukt hemma. Går när jag hinner och vädret/underlaget tillåter, hittar ofta nån dålig ursäkt och tar bilen.

Livet går vidare.... sa...

jaha, du är som vi andra mao hihi
Kram på dig!