söndag 19 februari 2012

Fullt schema hela förra veckan

Jag hade någonting varje dag inplanerat i min kalender, det är ovant. Onsdagens föreläsning var väl sådär, lite för mycket historia och för lite av tips för att lindra besvär. Lisbet och jag vann rejält på lotterierna och det är alltid kul.Lämnade tillbaka 3 stegräknare som inte blev sålda på zumban, lite knorrande blev det men på torsdags förmiddagen hade jag sålt dom + "några" till, mer kommer om det vid lämpligt tillfälle.
I torsdags hade Enhetscheferna på LSS bjudit in till café, vi var en liten grupp men hade riktigt trevligt. Vi pratade om ditten och datten, om hur det var när jag började inom "omsorgen" för 30 år sedan. Hoppas vi blir fler vid nästa tillfälle.
Fredags morgonen tillbringade jag på Kiviks Musteri, då vi i "trädgård"  gjorde en grovplanering inför våren. Börjar jobba där v.13, eventuellt deltar jag i beskärningskurserna men då bara som åskådare.
Och nu är det 3 nätters jobb.
I morse skickade jag in en överklagan till förvaltningsdomstolen, ½ kg  dokument rörande "ansökan om driftsbidrag till Lydiagården" som Region Skåne avslog. Man kan som privatperson/patient/patientorganisation överklaga och självklart använder jag mig av den rätten, skickade för att vara på den säkra sidan brevet rekommenderat.
Idag ska jag skriva brev till några jag hoppas vill skicka pengar till Lydiagården.
"Sportlov" nästa vecka och min kalender är blank - så skönt. Är inte van vid hålltider.

Inga kommentarer: