onsdag 22 februari 2012

Jag vädjar om ett bidrag till Lydiagården!!

Jag kämpar som ni nog vet vid detta laget för Lydiagården, fungerar som terapi att göra något positivt av något som varit negativt. Mitt senaste drag är att personligen lämna brevet du kan läsa nedan samt information från Lydiagården till olika privatpersoner & företagare här på Österlen. tips mottages tacksamt.

                Lydiagårdens gåvokonto PG 36 89 66-8.

Spjutstorp 2012-02-20

Jag skriver detta  brevet som  mamma och fru  med en cancerdiagnos.
När jag i maj 2010, 49 år fick min cancerdiagnos hamnade jag av naturliga skäl i en livskris, mina barn går/gick  fortfarande i skolan.
Jag fick en aggresiv behandling med operation, cytostatika, strålning och nu behandling som hämmar tillväxten av nya agressiva cancerceller – är för närvarande cancerfri och hoppas så förbli.
När behandlingarna var klara skulle huvudet  också hantera  vad jag varit med om. För under behandlingsperioden gällde det bara att överleva.  Jag fick då ett tips från en annan cancersjuk att åka till LYDIAGÅRDEN på 5 dagars psykosocial rehabilitering.
DE 5 DAGARNA PÅ LYDIAGÅRDEN FÖRÄNDRADE MITT FORTSATTA LIV, EFTERSOM JAG VARJE DAG KOMMER ATT KÄMPA MED DET JAG ÄR ALLRA MEST RÄDD FÖR,  - ATT INTE FÅ SE MINA BARN BLI VUXNA OCH BILDA FAMILJER. DE 5 DAGARNA HAR GETT MIG ”REDSKAPEN” ATT HANTERA DET.
Nu vill jag att andra cancersjuka ska få möjligheten till högkvalitativ cancerrehabilitering av kvalificerad och erfaren personal. Jag önskar att alla hade fått komma till Lydiagården, där tar man emot både patienter som genomgått en botande behandling och som är kroniskt sjuka. Tyvärr är sjukvården dåliga på att informera.
Lydiagården är en non-profit stiftelse och är INTE vinstdrivande. Lydiagården finansierar sin verksamhet genom bidrag från fonder, stiftelser och privata gåvor. Man har i över 20 år haft vårdavtal med region Skåne. Men har det inte längre. Lydiagården förlorade upphandlingen pga. av ett fel som en tjänsteman på  Region Skåne gjorde. Lydiagården har därför stämt regionen men detta är en lång process.  Patienterna  får inte den cancerrehabilitering dom bör ha. Skånes cancerpatienter hänvisas nu till ett utlandsägt vinstdrivande reumatiker sjukhus i Halland.
Mitt syfte med detta brev är att be er om en penninggåva
 till LYDIAGÅRDEN på PG. 36 89 66-8.

Med vänlig hälsning och med hopp om en gåva från
Carin Lökken

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Mycket bra och välskrivet brev, jag beundrar och högaktar din kämpaglöd. Var inte så blygsam med vilka du skall sända brevet till. Ge dig på de "stora elefanterna" t ex alla läkemedelsföretag....
Lycka till och hoppas att du får in miljoners miljoner.
Kram, från en som hade önskat få tillfälle att komma till Lydiagården.
Kronisk BC-syster Laila

Carin sa...

Laila: Lydiagården har veckor för kronoiskt sjuka också. CTRF, Curo och cancerhjälpen är några av de fonder som ger bidrag. SÖK!!