söndag 20 maj 2012

summering av veckan som gick.

jobb i Kivik i tisdags & onsdags körde hem vid 18-tiden , öppning av visningsträdgård, sortiment och kulturodlingen på Kristihimmelsfärdsdagen.
Fick ett samtal från en dam som var förtvivlad över SdS-artikeln, hon var dubbelt drabbad både cancerdrabbad och utpekad personalgrupp, man ska vara försiktig när man pekar med hela handen.
Tessi kom hem från England i onsdags men vi hann knappt träffas pga att jag skulle jobba natt , det blir så ibland. hon har beslutat att fortsätta leta familj, tyckte inte det "klickade" och hon vill att det ska kännas bra, hellre hoppa av nu än efter 2 månader hos familjen.
Torsdag blev det lite hemarbete och slappande framför datorn, så till den milda grad att den kraschade totalt. Nu är det beställt en "surfplatta" , Tor Erik fick igång datorn igen efter MYCKET om och men. Bra att ha som reserv.
Fredag satte vi upp vindskydd på campingen, tanken var att det skulle göras torsdag men då blåste det så förbaskat.
Lördag äppelblomsafari med kusin Lotta m. familj. Söndag repris - äppelblomsafari men nu med 2 "cancertjejer".
Idag är det 2 år sedan jag fick svart/vitt att jag fått cancer, jag försöker göra positiva saker de "minnesdagarna" för man minns vare sig man vill eller ej. På träffarna i LivslustYstad har vi pratat en del om det, att man väljer väg..... det känns så skönt att känna och få bekräftat  -att jag gör rätt, -att jag har nycklarna, - gäller att inte slarva bort dem. Jag har nog Äppelträden i Kivik och Lydiagården mer att tacka för än jag någonsin kommer att förstå.

Inga kommentarer: