tisdag 8 maj 2012

Jag är en hemsk mamma

Vår Trine ska ju på bal på fredag, idag skulle jag vara "duktig" och göra klänningen klar. Klänningen behövde slätas till lite över dragkedjan och jag testade på en bit tyg så skrykjärnet inte skulle vara för varmt, det var det inte heller på underkjolen. Men när jag satte spetsen av strykjärnet mot dragkedjan blev det 2 hål i klänningen - Åh herregud vad gör jag?? Min ängel Denisa ska försöka fixa till klänningen så Trine kan få en alldeles underbar bal på Kronovalls slott på fredag i 1 vecka.
Tessi åker till England och hälsar på sin nya arbetsgivare i morgon. Planet lyfter från Kastrup vid 11-tiden och landar på Gatwick någon timme senare. Hon blir hämtad av privatchaufför och reser i bil cirka 2 ½ timme innan hon är framme i Bath hos familjen Baker. Hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer att trivas där. Sen dröjer det 1 månad innan hon ger sig ut på sitt livs äventyr.
Torsdag morgon beger jag mig till Stockholm för att delta i Nordisk Bröstcancerkonferans 2012  fredag - söndag, hela styrelsen i min BC-förening har fått stipendium för att kunna delta. Vi ska bo på
Lisbet och jag ska sova hos min kusin ute på Ekerö på torsdagsnatten, sen startar det med mingel på statshuset fredag kl.12:00. Det blir säkert massor av intressanta föreläsningar. Vi ska sticka inom Lydiagården och hämta informationsmaterial som vi kan lämna ut uppe i Stockholm,  vårt ambassadörskap sträcker sig allt längre ut i landet.

Inga kommentarer: