söndag 6 maj 2012

Avslut på LivslustYstad

Nu är det nära, så här såg blomknopparna ut i nästan hela odlingen i torsdags.

I fredags var jag på glamourdag på LivslustYstad. För 1:a gången på 30 år blev  jag sminkad, passade även på att bli stylad i håret. Efter det var det porträtt fotografering i de nyinköpta kläderna. Vi kommer att få 10 bilder. Efter det var det frigörande målning, jag fick till något blomliknande.
LivslustYstad har en egen hemsida som du hittar här
En av de fantastiska initiativtagarna Carina bloggar i Skånskan läs mer här.
Det är en stor insamling för LivslustYstad på gång
Från kl 14 den 25 maj till kl 16 den 26 maj kan man önska musik på stortorget i Ystad. Radio active har musikakuten igång 26 timmar med live artister i glasburen varvat med önskemusik för en liten slant och intervjuer med några av deltagarna på träffarna. Så kom till stortorget i Ystad och hjälp till så det blir riktigt mycket pengar. LYDIAGÅRDEN är en av samarbetspartnerna och kommer att finnas med på torget i Ystad. Köpmannaföreningen i Ystad har sponsrat en del av avgiften för patienter som varit på Lydiagården och med riktigt mycket pengar i sparbössan kan man fortsätta att hjälpa.

Ikväll avslutas vår stegräkningstävling inom LSS, vet inte än om jag ska liksom de flesta andra redovisa faktiska steg + omvandlade aktiviteter  eller bara ta faktiska steg eller inga alls. En del negativa kommentarer om hurvida man ska omvandla eller ej gör att jag tappat gnistan för det hela.


På onsdag åker Tessi till England för att hälsa på sin familj.
På torsdag åker jag till Stockholm för nordisk bröstcancerkonferans
På  fredag ska Trine på BAL på Kronowalls slott.

Men innan dess är det jobb 2 nätter i kommunen och 2 dagar i Kivik.

Inga kommentarer: