tisdag 14 september 2010

nr: 3 i cellgiftsloppet

Ang. problemen med mina ögon så är det så att slemhinnorna blir irriterade pga av mina cellgifter som i sin tur hindrar att ögonen blir återfuktade så nu har jag ögondroppar 3 ggr/dag och det hjälper bra.
Då var det dags för min 3:dje och sista FEC-behandling, nu är det tisdag morgon och jag har mått bra. Ska köra till Novakliniken i eftermiddag för att få min Neulasta-spruta (för att köra igång mina vita) hoppas jag fortsätter att må så här. för det är ingen hit att tillbe "den stora vita guden"  på dagarna och byta till en röd plastspann på nätterna.
Nu väntar 3 st. Taxotere-behandlingar. Taxoteren har lite andra biverkningar än FEC,  man kan få ledvärk, påverkan på naglar och lite annat, tydligen är det mindre risk för illamående och det är positivt för en spykalv  som jag. Kommer dock att ta mer kortison innan och efter behandlingen för att förhindra allergiska reaktioner. Det blir med samma tidsintervaller dvs. var 3:dje vecka. Räknar med att vara klar med cellgifterna i halva november. 4 oktober är det dags igen. Tar problemen om dom kommer varför ta sorger och bekymmer på förskott?
KOM-I-HÅG   ~~KÖP SVENSKA ÄPPLE¨~~~
Det är en regnig dag i Spjutstorp men Lisa vill ut en liten sväng ändå så nu blir det regnställ och gummistövlar på. hoppas ni får fina dagar tills ni tittar in här igen.
Är hemma igen efter utflykten till Tomelilla, fattar inte att man kan bli så trött efter en liten runda på Lidl, ännu mindre på  Kvantum för avslut på Novakliniken så nu bli det nog soffan en stund innan töserna kommer hem.

Inga kommentarer: