onsdag 24 juli 2013

jobbeli-jobb


Idag har jag varit och klippt mig, superkort som vanligt. Har inga större bekymmer med frisyren - in i duschen, torkar lite och ev. i med lite vax. Klart!!
På söndag ska jag vara med vid en välgörenhetsgolftävling på Kristianstads Golfklubb vars banor är belägna i Åhus. Rosa-Blåbollen heter tävlingen och alla intäkter går oavkortat till BCF Victoria och till Provite. Första utslag är 07:00 och prisutdelningen är vid 19-snåret så det blir en lång dag. Vi (BCF) ska stå vid utslagsplatsen på bana 8, där ska vi förmå de tävlande att satsa en peng på att de kommer närmast hål. Vi hade trots regn och rusk riktigt roligt när vi var med förra året.

Jag har förutom mina dagar i "trädgård" hjälpt till i odlingen med sommarbeskärning, gallring och nu de senaste dagarna uppbindning av nyplanterade träd. Så det blir väl 80% i Kivik och 75% på natten under juli månad. Men jag har energin och har en underbar utsikt från min arbetsplats, -en lisa för själen.
Våran lilla Kajsa har det besvärligt i värmen, hundar svettas bara genom trampdynor och nosen och det räcker inte i den här värmen vi har nu. Hon hade en episod med lunginflammation förra våren och samtidigt konstaterades att hon har astma. Nu har hon astmaliknande andnings så vi "puffar" henne för att underlätta för henne. Vi håller varandra sällskap inomhus där det är lite svalare, har får nog av sol och värme när jag jobbar. 
Sen kan jag inte sticka under stol med att jag är rädd för att få hudcancer om jag solar för mycket.
Mm - så e de.


Inga kommentarer: