söndag 14 juli 2013

medicinbyte

Det är nu 6 dagar sedan jag bytte från Tamoxifen till Letrozol, vet inte hur lång tid det tar och om man ska märka någon skillnad.
 Jag har än så länge bara positiva effekter av bytet, mindre stel på morgonen och mindre värk. Idag är första dagen på mycket länge jag inte tagit värktabletter. Trots att just ledvärk är en väldigt vanlig biverkning som man kan få av aromatashämmare. Men det kommer kanske, men nu njuter jag av dagarna utan värk och hoppas jag slipper biverkningar.
Vi får själva ordna frukosten i Kivik nu några veckor framöver, idag har jag bakat grahamsbullar som jag tar med till Kivik imorgon. De andra i trädgård/odling bidrar med vars lite. Det är marknad i Kivik i dagarna 3 så det blir säkert full rulle på jobbet den här veckan.
Det har varit loppis i byn i helgen med efterföljande fest för dom som hjälpte till, det resulterade i att vi hade
vägarbetsskyltar och en stor vägkon i vår trädgård i morse, lagom kul. Vi deltar inte i byn loppis eftersom vårt engagemang finns i grannbyn Onslunda. När det är loppis sitter vi på terassen, fikar och kollar på alla de olika sorters folk det finns.

Inga kommentarer: