fredag 2 augusti 2013

3 år sen 1:a cellgiftet.

Idag är det 3 år sedan jag fick min 1:a cellgiftbehandling. 1 av 6 behandlingar som gjorde mig trött, sjuk, infektionskänslig och förhoppningsvis FRISK från cancern. 
Jag försöker byta ut sådana här datum som etsat sig fast i minnet med mer positiva minnen än cancerminnen.
Igår hade mitt gamla "järngäng" en återträff. Vi startade med lunch vid Ale stenar i Kåseberga och efter den vandrade vi via Hammars backar och Kabusa vidare mot Ystad. Enligt Google Maps en sträcka på 2,2 mil. Med ett par stopp på vägen var vi i Ystad strax innan de blev mörkt. Det är så härligt att träffas även om det inte blir så ofta, men 1gång om året försöker vi få till det.
Vandringen Kåseberga-Ystad kommer att vara ett sådant positivt minne.
Jag har bestämt mig nu, jag följer med till den nya arbetsgivaren. Vet inte hur mycket jag kommer att förlora i lön på det men förlora kommer jag att göra. Men jag kommer att kunna fortsätta jobba i Kivik, det är viktigt för mig.

Härom dagen såg jag detta på en åker nära mig, så Kolla dina bröst!!



Inga kommentarer: