torsdag 17 januari 2013

Sätter upp nya mål

Härom natten när jag jobbade hade jag svårt att somna, låg och läste bipacksedeln till FURIX-tabl. intressant??  Nja men jag hittade något jag inte hade koll på. Jag älskar lakris, och lakris minskar effekten av Furix. Inte konstigt att jag samlat på mig vätska, för jag har käkat mycket lakris på sistone.
Nu är det lakrisförbud, svårt men nödvändigt.
Jag var i Ystad igår på en träff med "Gladorna", dom är numera med i BCF Victoria och kommer att kunna ta del av vårt program.
Idag har jag varit och fått manuell lymfmassage och blivit tejpad med kinesotejp och det känns redan bättre. När kroppen mår bättre så gör knoppen också det. Och nu ska jag försöka vara snäll till mig själv.
* Ska försöka komma igång med träningen på Rehabhuset, tillsammans med Trine när hon tränar sitt knä
* Äta mer gröt och mindre mackor
* Mer frukt & mindre godis
* Promenera mer, kanske t o m på "gåbandet" som vi stuvat undan
* dricka mer vatten  mindre läsk
Det är min ambition att hålla på fram till sommaren  men jag kommer säker att falla tillbaka på gammalt beteende lite då o då.





Inga kommentarer: