måndag 28 januari 2013

Det går framåt - neråt.

Jodå det går fram och neråt. Inga ostmackor inget godis och ingen läsk. Det är inte lätt men jag är ganska envis av naturen. I lördag fick jag ett sjukt sockersug, höll på att klättra på väggarna men det klingade av igen efter en ½ knäckeskiva. Blir havregrynsgröt och frukt istället. Äter den mat resten av familjen äter, bara lite mindre. I fredags köpte vi pizza, och hela lördagen bullrade det runt i min mage så jag vet inte om det var värt det. I morse vägde jag 2½ kg mindre än i julas, det ger inspiration att fortsätta.
Tränade 2 dagar förra veckan, ska försöka få till det 2 dagar denna veckan också.
I lördags hade styrelse och kontaktpersoner i Bcf Victoria. en utbildningsdag på Lydiagården.
Maud Svensson, verksamhetschef och onkolog hade föreläsningar om "Kriser och krisers förlopp" , "Cancerrehabilitering" och "möta människor i kris". Det var en mycket givande lördag.
Therese är hemma i Sverige igen, hon hade hemlängtan och ytterligare 6 månader hade inte fungerat varken för henne eller familjen hon var hos. Nu är det jobbsökande som gäller för hennes del.
Trine ska på MR av sitt knä, vi åker in till Malmö senare idag hoppas dom hittar vad som är galet.

Jag känner mig pigg och glad!!

Inga kommentarer: