fredag 7 februari 2014

operation = infektion , på mej alltså!

Japp! Måndagen började med Kristianstadsbesök på protes-utprovningen, den här gången fick jag ett bröst som känns riktigt bra. Provade även 2 BH:ar. Tisdag var det Kristianstad igen och information på Världscancerdagen 4/2, i år är fokus på rehabilitering. Vi i BCF Victoria var på plats tillsammans med PCF Provite och träffade under dagen många människor.
har haft lite planer på att måla hallen där uppe men kom på att jag opererats i förra veckan, så det har varit mest soffa o dator de senaste dagarna.
Med facit i hand ett bra val, för igår kväll upptäckte jag att ett av mina op-ärr ser inflammerat ut. Nu har jag avvaktat bröstsköterskan, som precis hörde av sig - min bröstdoktor är inte på mottagningen i em och inget penicillin utan att någon kollat på såret. Därför blir det Novakliniken kl 15:20.
Efter besöket på Nova som gick ovanligt smidigt blev det ett besök på apoteket för att hämta ut penicillin som förhoppningsvis tar kål på stafylokockerna. Dom där stafylokockerna är några envisa rackare som dyker upp varje gång kniven har varit  framme. Surt men sant!!  Får nog ta en kur i förebyggande syfte om jag ska opereras nån mer gång.

Inga kommentarer: