fredag 21 februari 2014

Våren har anlänt till Österlen, solen blev försenad.

Sen sist jag skrev har våren officiellt kommit till Österlen och Skåne. Det finns massor av vintergäck och snödroppar i gräsmattan. Det enda som fattas är den härliga vårsolen, för det är ganska grått och disigt om dagarna.
I lördags var vi på 20-årsfest, det märks att man börjar bli gammal och grå men man minns ändå hur det var....då en gång för länge sen. På min 20-årsfest var det en kille som åt upp alla tulpanerna som stod på borden,  jag hade dålig koll på det på kvällen men undrade dagen efter vad som hänt det stod ju bara blad och skaft i vaserna?  I söndags var det nog bara jag som var pigg, jag körde eftersom penicillinkuren  inte avslutades förrän måndag.
Maud och Lisbet
I måndags hade vi medlemsmöte i Bröstcancerföreningen Victoria, Maud Svensson från Lydiagården var och pratade om Cancerrehabilitering.
Vi i Lydiagårdens Vänner passade på att överräcka en check på 12 000 kr
till finansiering för en patient som är i behov av rehabilitering på Lydiagården.









Har börjat måla i hallen uppe och ska tapetsera i helgen. Sen är det lite fix och trix med sned-väggen och golvet innan möblerna ska flyttas och det förhoppningsvis ska bli klart.
Nästa vecka är det styrelsemöte i BCF på måndag och på torsdag är det dags för mätning, utprovning och beställning av nya kompressionstrumpor.
Om 10 dagar väntar 1 v. semester, hoppas på vacker väder.

Inga kommentarer: