lördag 22 februari 2014

Sju år och åtta bedrövelser.

 När vi bytte fönster i huset för sju år sedan, plockade vi ner skivorna som satt i fönstersmygarna. i hallen uppe. vi bor ju i ett gammalt hus från 1930 och mycket är "billigt" gjort bl a ytterväggen i hallen uppe. Det var mer grus än cement i murbruket som byggaren använde. när vi lossnade skivorna hörde vi hur putsen rasade bakom trätex-skivorna och projektet blev större än tänkt från början. Det var 2007, jag hade ambitionen att vi själv skulle göra vid väggen.  Jag har svårt att släppa kontrollen och vill göra allt själv.
Så kom cancern emellan, jag skulle bli frisk sen så......men orken fanns inte riktigt, väntar så blir det bättre.....till slut insåg även jag att vi kanske behövde hjälp att fixa till väggen. Men det behövde "värka" fram i nästan 7 år.  Vi tog hjälp av en "tusenkonstnär"som är en fena på det mesta,  så det som är kvar att göra nu ska vi nog kunna fixa själva.
Imorgon ska jag ut på vinden och leta upp spontade brädor till undergolvet, tror där är så det räcker. Sen lägger vi nog nåt lättstädat ovanpå. men det får vänta till efter semestern på Fuertoventura.

Jag sover dåligt, hittar ingen bra sovställning med min arm. Just nu känns det lite "mög". Jag dippar ofta när jag har för lite att göra. Har i dagarna haft lymfödemet i 3 år, och önskar så att jag bara för en enda dag kunde slippa det. Men det är en del av bagaget jag bär med mig.

1 kommentar:

Lisbet Lindell sa...

Tror det är vädret som gör att är nere, men vi kommer igen, Vi är kämpar!! Kram på dig Sis! <3