söndag 22 september 2013

Höst!!

Nu har jag varit och köpt salivia,en salivstimulerande karamell, hoppas det blir bättre i näsa & hals. Förra veckan plockade jag äpple 3 dagar,  tillbringade 1 dag i Kristianstad och har slappat resten.
Tisdag, onsdag och fredag tillbringade jag i äppelodlingarna vid Kiviks Musteri. Hösten har kommit och det märker man på morgonen när daggen fortfarande ligger kvar i träden. Man börjar dagen med vinterjacka och  slutar den i linne. Gäller att ha på sig kläder och skor för alla väder med sig så bilen är ganska full. 
I  torsdag var jag i Kristianstad och förberedde inför ROSA BANDET, kollade på lagret och  beställde grejer. 
I helgen har jag bara slappat och tagit det lugn, ska fixa en folder till BCF men det får bli i måndag kväll.
Nu blir det jobb med trädgårdsgänget hela veckan, det ska vara tipptopp till helgen när det är Äppelmarknad. Väderprognoserna är väl sådär men....





Inga kommentarer: