torsdag 28 mars 2013

Påsken kommer i år också.

Mycket jobb, lite fritid. Det är väl ungefär så mitt liv ser ut för tilllfället. I fredags hjälpte jag till att färdigställa i "Äpplets hus" inför öppningen i lördags. I lördags hjälpte jag Caroline på ympningskursen, eller rättare sagt jag lärde mig om hur man ympar äppelträd samtidigt som jag hade koll att varmvaxet höll sig flytande. Den här veckan har vi försökt hitta påskkänslan, inte helt lätt men igår var penseérna och påskliljorna på plats i vinfaten.
Igår fick jag punktering på ett framhjul på väg till Kivik, att byta däck har jag gjort många gånger förr så det skulle inte vara något problem. De 4 första muttrarna gick okej att lossna men den 5:e och sista satt som berget. Jag försökte både länge och väl och drog och slet i fälgkorset, ända tills det högg till i revbenen på vänster sidan. Fy fasen vad det gjorde ont. Ringde efter hjälp i Onslunda och grabbarna på IP kom och hjälpte mig. Vardagshjältar!!!
Tänkte att det onda i bröstkorgen skulle gå över snabbt, men ack vad jag bedrog mig. Fick ta värktablett till natten och har tagit nya var 4:e timme idag och då tar det bara det allra värsta. Det är väl något muskelfäste som fått på fan. Det var lite besvärligt med snöskottningen idag.
Jag jobbar alla nätterna i påskhelgen men ska kanske kunna njuta lite under dagarna i påsk, imorgon blir det förhoppningsvis sovmorgon. Sen ska jag väga mig  får se om jag når mitt mål -10 kg sen i julas - fortsättning följer.

Inga kommentarer: