söndag 17 mars 2013

1000 dagar!!! Imorgon är det 999!!!

Idag har jag 1000 piller kvar att stoppa i mig, är inte ens halvvlägs i den 1825 pillers långa behandlingen för att minska/fördröja eventuella återfall.
Men att gå från 4-siffrigt till 3-siffrigt är värt att uppmärksammas, därför firade Lisbet och jag igår med "dagobertare" och bakelse i Ystad. Vi passade även på att manifestera på Stortorget under parollen "Rädda Vården". Det var vi och ca 500 andra där.
Vi hinner inte träffas så ofta nu när hon har jobbar 100%,  så därför blir det x:a skoj när vi kan synka schemat och träffas.
Träffade syster och systerdotter där också , det blev en gofika på snuggles innan jag körde hem.
Imorgon är värt att fira att jag har 999 dagar kvar - ska jag träffa P på Livslustträfen i Ystad.
Men innan dess har jag ett arbetspass i Kivik, ska rusta mig för utomhusarbete i plantskolan.
Jaha!! - hur går det då med bantningen?? Jag firar till höger och vänster  men håller mig inom kalori-ramen.
senast jag vägde mig hade det försvunnit 9,5 kg sen i julas. Så det minskar undan för undan, har mina dipp med motivationen men försöker styra in fokus igen.
OCH BANTNINGEN ÄR EN PISS I MISSISIPPI OM JAG JÄMFÖR MED CANCERBEHANDLINGARNA. SÅ E DE BARA!!!

Mina tankar är ofta hos Malin "Gladilivet" ....................

Inga kommentarer: