söndag 10 mars 2013

ostanvinden drar in över Österlen. BRRR!!!! då är det kallt!!

Början av veckan var helt underbar, härligt väder och det var nästan så man kunde klippa träden i kortärmat, till o med långkallingarna åkte av. Men våren kom av sig och i torsdags åkte både kallingar och mössa på igen. Idag behöver man nog polaroveroll om man ska vara ute, så det är skönt att vara inne. Imorgon har vi lyckats förhandla till oss inomhusarbete, Najs!!

Igår deltog jag i beskärningskursen på musteriet, tycker det är bra att uppdatera sig lite varje år. 

Nu är det jobb fulla veckor i Kivik till halva april när M kommer tillbaka från sin långresa, sen blir det ca: 2dgr/v. Ska försöka undvika att ta semester från LSS-jobbet, jag vill ha dagarna tillgodo till hösten och äppelplockningen. 


Lydiagården  kämpar fortfarande på och jag kan inte nog ofta vädja till er att stötta verksamheten där.gåvokonto PG 36 89 66-8. 
Cancerrehabiliteringen på Lydiagården hjälper så otroligt många människor som genomgått botande behandling att komma tillbaka till livet efter cancersjukdom. 
De som har en kronisk cancer kan genom rehabiliteringsprogrammet på Lydiagården hitta nycklarna till god livskvalite trots prognosen. 


Bantningen går bra!! minskar lite varje vecka och motivationen sitter kvar. Tycker dock det är svårare att hålla mig under 1400cal på helgerna för då töms fruktfaten snabbare här hemma, och jag är småsugen när lördagsgodiset kommer fram, men det går.


Inga kommentarer: