tisdag 19 mars 2013

Är dabbe-nosad men mår bra

Just nu mår jag bra förutom en liten banal förkylning som kittlar i näsan vilket i sin tur gör att jag nyser konstant. Lite irriterande för resten av familjen.
I kväll är det årsmöte i BCF Victoria men jag sitter hemma i min röda mysdress, för utanför snöar det på tvärs, att då ge sig ut och köra 6,5 mil enkel resa är ju bara dumt. Risken att man dessutom möter nån lastbil som bara har sommardäck på släpen är ganska stor. Så det får bli årsmöte utan min medverkan den här gången.
Idag kom BRO-tidningen och i slutet på den är det en lista på "bröstcancerbloggar" och min blogg är med. Hade ingen aning om det.
Psykisk mår jag mycket bättre nu än i julas, det var bra för mig att byta fokus. De mörka tankarna finns där fortfarande men jag tillåter dem inte att ta så stor plats nu. Jag gör det jag kan för att minska risken för återfall, jag tar min medicin, har gått ner i vikt, rör mig skapligt mycket. Jag kan inte själv påverka om cancern kommer tillbaka, så nu fokuserar jag på det jag kan påverka.
Igår var jag på "Livslustträff" i Ystad, Österlenkryddor var där och vi gjorde oljor på lavendel, kamomille och ringblomma.  Jag fick lite vår och sommarkänsla inombords. Najs!!
Det är utomhusjobb som gäller i Kivik nu, vi måste förbereda inför påsken trots snön och blåsten. Gäller att vara rätt klädd, varmt utan att vara otympligt. Fast idag höll jag mig hemma, hoppas på bättre väder i morgon.
Har även förnyat mina recept via "mina vardkontakter", det är ett smidigt sätt att ha kontakt med sin doktor. Så ringer dom upp om det behövs annars finns medicinen på apoteket inom några dagar.

Inga kommentarer: