torsdag 28 februari 2013

Envis som en gammal get!

Ibland är det bra att vara envis och "egen" som vi säger i Skåne. När jag vägde mig i tisdags visade vågen på 8,1 kg mindre än i julas.  Det känns SÅ BRA!!. Har reviderat mitt mål och siktar på -12kg till påsk och -20kg till midsommar.
Frukosten består oftast av havregröt m. färsk frukt.
Lunchen 2 knäckisar med ägg + frukt och grönt (inget mjukt bröd)
Middagen är det resten av familjen äter, fast mindre portioner.
Dricker mineralvatten och vanligt kranvatten.

Det är inte lätt, men inte heller speciellt svårt bara man bestämt sig.
Min personliga uppfattning om "fetmaoperationer" - njä, men det är ju i "ropet" nu men jag tror att många (inte alla) hade klarat att att gå ner i vikt utan operation. Med rätt inställning så går det, det är jag övertygad om.
Viktnedgången har helt klart haft inverkan på lymfödemet som är lite mindre i bröstkorgsregionen. Det gör att jag blir än mer taggad att fortsätta kämpa på.

Och det är faktiskt så att efter 6 månader med cancerbesked, operation, cellgift och strålning så är detta en "piss i Missisippi".

Jag behöver det här positiva att fokusera på eftersom jag trots att jag inte är synsk har en dålig magkänsla för 2013. Ingen blir ju gladare än jag om magkänslan har fel när året är slut.

Nästa vecka ska jag till Kiviks Musteri och hjälpa till med beskärningen i sortiment och kultur-odlingen. Längtar!!!

Inga kommentarer: