torsdag 21 februari 2013

Stötta Lydiagården!!! Köp Vykort 50 kr eller Plansch 100 kr




Stötta Lydiagården!!!
Köp Vykort 50 kr eller Plansch 100 kr
Akvarell målad av Cecilia Smith speciellt till Lydiagården. Önskar någon köpa vykort A5 el plansch 30x40 cm är detta möjligt. 50 kr för vykort och 100 kr för plansch. Sätt in pengarna på gåvokonto PG 36 89 66-8 så skickar vi hem kort/plansch.Glöm inte skriva namn och adress på din betalning till Lydiagården. På bilden finns bl a huskatten Baily avbildad och i kvinnans kropp finns ljusträdet vid receptionen(bekant för er som varit här). Gör en beställning tillsammans på din arbetsplats/ förening eller liknande.

Promenerade hem i måndags morse, kunde konstatera att det tog lika lång - kort tid som vanligt. 6,2 km på ca: 1 timme. Hälen kändes okej, men jag fick nya stora skoskav. Funderar på att skippa inläggen nästa gång för att se om det blir bättre. Nu får jag gå i "pissetofflor"och då kan jag ju inte ut och röja....
Mitt jubel över viktnedgången har kommit av sig. Har inte gått ner något den senaste veckan. Jag håller fortfarande mig till 12-1400 kal/dag och ostmackor , godis & läsk är inte längre i min meny. Men jag inbillar mig att det går trappstegsvis, så bara jag inte ger upp för suget så kommer det att ordna sig.
Nu har näsan börjat rinna och halsen känns sådär, det är väl dags för den årliga förkylningen kan jag tänka.
Maken har diabetes typ 2, han har klarat sig bra på tabletter i  flera år men nu måste han börja med insulinsprutor. De närmaste veckorna är det täta kontroller för att ställa in rätt dos.
Igår var jag på medlemsmöte i BCF Victoria, vi hade en föreläsning om ärftlig bröstcancer - intressant.


Inga kommentarer: