tisdag 12 februari 2013

Vintervitt!! - inga promenader utomhus!!

sen den 17 januari håller jag igen på läsk, godis och ostmackor.  När jag vägde mig härom dagen hade 6 kg försvunnit sen i julas. 
Jag är sjukt fokuserad på att klara mitt mål -12 kilo innan midsommar och jag tror jag fixar det. Ska kanske höja ribban till -20 kilo innan midsommar :-) . 
Det har inte blivit så mycket motion som det borde men i torsdags var jag i Lund på SUS och fick hälen skleroserad. Hade 5 stora kärl som växte in i hälsenan, man ska inte ha några alls. Fick 5 -6 injektioner som gjorde lite ont, men bara lite mer ont än akupunktur. Nu är det vila i ca 1 vecka som gäller, sen ska jag kunna börja promenera igen.Tar gå-bandet på Rehabhuset samtidigt som jag tränar resten av kroppen. Eventuellt behöver jag göra om behandlingen 3-4 gånger med några månaders intervall. 
I natt har det snöat, och vi har ett snötäcke på  25-30 cm, men när det är borta blir det landsvägspromenader också.

Inga kommentarer: