torsdag 1 november 2012

November redan - vart tog 2012 vägen?

Nu när jag är ledig några dagar ska jag rensa ut gamla papper och annat skrafs som bara ligger och tar plats. Igår rensade jag i högen med papper som jag fick i samband min cancerdiagnos våren 2010, den och de efterföljande behandlingarna innebar väldigt mycket papper. När jag hittade katalogen över olika peruker och mitt schema för premedicineringen inför cellgifterna så kändes det sådär. Snacka om att vara full av kortison. Hittade även kallelsen till den kompletterande mammografin på CSK 100503, då var jag tillbaks i US-rummet.
Jag följer bloggen Gladilivet och har gjort det länge. Malin var den som "peppade" mig mest när jag fick lymfödemet. Hon peppade mig att använda strumpan och inte ge upp. Malin blev sjuk samtidigt med mig men hade en annan typ av tumör, Her-2 positiv och icke hormonkänslig. Hon började må sämre i våras/somras och cancern har kommit tillbaka. Tänker mycket på henne. 
Så var det ju RB-gala igår, det var mycket känslor, och jag blev  livrädd att cancern ska komma tillbaks. De dagarna är det inte så kul, som tur är så går det längre o längre mellan gångerna. Nu får jag försöka skaka av mig känslan och göra positiva saker istället. 
Min kompis Lisbet har fått en ny "magtutte", ska träffa henne på fredag. Spännande!!
Jag tycker om att städa och rensa ut gammalt skräp, det kommer att bli en del till loppis också. Det kommer nog att ta nån dag innan jag är klar. 

Inga kommentarer: