måndag 29 oktober 2012

visst ja - Bloggen!!!

Mitt förra inlägg var den 11 oktober, en hel evighet sedan. Vad har hänt sedan dess?  Det har varit mycket jobb både natt och dag, och när jag inte jobbat har jag sålt Rosa Band vid 5 tillfällen,  varit på Tupperwareparty hos Lisbet, åkt till Jönköping på trädgårdsmässa med trädgårdsfolket och varit på medlemsmöte i BCF Victoria,  Kristianstad. Sen har jag slutat med en del av mina mediciner, men börjat med dom igen. Missat medarbetarsamtalet med min chef, men vilken tur hon vet att jag är glömsk.

Jag har haft fullt upp och känner att jag är ganska så "sleten" när jag väl har satt mig ner. Ska faktiskt bli skönt med några lediga dagar nu.
Vi har medverkat i reklamfilm för musteriet, jag lyckades förhandla bort min medverkan på filmen och de unga töserna var med istället. :)
Nu är alla äpple plockade, vi tog de sista ekologiska idag. Tänk att jag med gott samvete kan säga att jag faktiskt plockat äpplena som ingår i musteriets ekologiska must. Fräckt!!

Pillerna jag tog bort var värktabletter och vätskedrivande, mest för att se hur kroppen reagerade. Jodå!! har inte sovit speciellt bra pga värk och kände hur jag svällde för varje dag så efter 5 dagar började jag med dom igen. Nu mår jag bättre.
Hämtat mina nya kompressionsstrumpor, jag är glad att jag får så många jag behöver och kan förnya dom utan knussel och att jag slipper betala dom själv. Det är inte så i alla delar av vårt avlånga land.
I morgon blir det en sväng till svärmor i Ystad innan jag ska på styrelsemöte i Kristianstad, spännande att räkna samman alla bössorna och redovisningen av rosa bandet-försäljningen.

Trine har bokat en ny Englandsresa, hon åker den 8:e tillsammans med några kompisarför att hälsa på Tessi. Barnen är stora nu och jag är jäkligt nöjd med hur dom "blev" och vilka värderingar dom tagit med sig ut i vuxenlivet.




Inga kommentarer: