fredag 10 augusti 2012

ont i hälen - men det finns de som har det värre

I Hasselmuslunden finns det en slänt som vi planterat växer i, den sträcker sig från Stinas Café och ner till havet den är väl 100 meter eller nåt sånt. Där växer det ogräs i massor, vi är nog lite konstiga vi som jobbar i trädgård för vi tycker den där slänten är ganska så behaglig att ta sig an. Man behöver inte tänka bara dra.... Äppelsorten Transparante blance är plockningsklara nu och i dom finns redan ute i butikerna, härligt med svenska äpplen.
Igår var jag hos doktorn för att kolla upp min hälsena, jag tyckte det lät nimt med en kortison-spruta för att sen vara av med problemet så jag kan plocka äpple hela hösten men det tyckte inte doktorn. Risken att den går av är tydligen större efter en sådan och det vill jag ju inte. Efter undersökning kom vi fram till att besvären troligen  har sitt ursprung från den bristning jag fick i vaden/hälsenan i samband med ett lyft för 5-6 år sedan. Nu är jag öm från vadens nedre del och ner i hälen. SKIT!!! Det är en remiss skriven till en sjukgymnast som tydligen är en fena på det här. Doktorn nämnde en MR men jag tyckte det var lite slöseri med skattemedel. Vi får se vad sjukgymnasten kommer fram till.
Igår läste jag en blogg jag följer, en tjej som fått dåliga besked, - jävla sjukdom!!! Vår resa började samtidigt. Hon har tvingats hoppa på tåget igen, jag står än så länge vid en hållplats, hur länge klarar jag mig??
Therese´s  Englandsresa närmar sig med stormsteg. Hon har tänkt försöka blogga. Länk hittar du till vänster eller här. Hon åker måndag fm från Kastrup och landar i London någon timme senare. Familjen hon ska jobba hos bor i  Weybridge, Surrey. Packningen är nog ganska klar.

Kajsa har varit på återbesök på djursjukhuset, lungorna såg oförändrade ut men blodprovet var lite sämre. Vi ska fortsätta med inhaleringen ett tag till. Hon är piggare nu trots sämre blodvärde. Nya prover hos vår hemma-vetrinär.

Igår körde vi till Eriksgården och fikade, bärbuffé , glass, grädde och chokladsås. Helt okej även om det finns fler bärsorter på marknaden än blåbär, hallon, jordgubbar och röda vinbär.

Promenaden hem idag hämmade det mig ordentligt., men jag försökte få upp tempot ändå och när jag kom hem var det på snabbaste tiden denna sommaren - 56 minuter.

Trine fick i samband med match en knäskada, troligtvis yttre ledband uttänjda och blödning  runt knäskålen. hon är igång och jobbar igen med knäskydd.
Ikväll är det 50 -årsfest, min lillasyster Boel bjuder till kalas.,

1 kommentar:

Tina sa...

Usch, förbannade skitsjukdom, djävulens påfund...skickar knäppta händer. <3 Hoppas din vän får styyyrka.