onsdag 1 augusti 2012

Lilla Kajsa

Vår lilla Kajsa har kommit hem igen. Hon har kronisk bronkit (astma) och lunginflammation. Hon medicineras med antibiotika, kortison och inhalerar astmamedicin. Det blir återbesök på måndag med ny röntgen. Ultraljudet som togs på hjärtat var utan anmärkning.
Visst kostar det pengar när djuren blir sjuka, ganska mycket också. Det gäller att överväga kostnaderna mot prognos & livskvalité för djuren. 
Har jobbat 2 dagar i Kivik även denna veckan. Igår regnade det ganska ihållande på eftermiddagen så jag stämplade ut tidigt, idag har det varit en behaglig arbetstemperatur.
Passet ska hämtas i morgon, sen har jag planerat att röja i källaren.
Och på kvällen ska jag på "Gongbad" i fullmånens sken vid Haväng. Jag provade det på en av LivslustYstad-träffarna, och tror det kan vara nåt som passar mig. Spännande!! 
Läs mer om gongbad här  *
Annars är det mycket OS-tittande om dagarna hela familjen är ju lite sporttokiga.

Inga kommentarer: