tisdag 3 juli 2012

Fina möten IRL

I lördags morse åkte jag till rean hos Sahlins där jag  hittade byxor, klänning, tunika och linnen som jag betalade 600 kronor för - totalpris innan rean var 3500 kr.  Egentligen skulle jag köpa nya arbetsskor men det får bli en annan gång. Vid 11-tiden åkte hela familjen Lökken in till Ystad och lunchade, strosade runt i sta´n och hade det mysigt. Nu när tjejerna är vuxna (men inte utflugna) känns sådana stunder så bra långt in i hjärteroten. Jag hittade nya walkingskor med 50% avdrag -600kr, en ny prickig baddräkt - absolut ingen rea på den nä!! 900 kr bara för det är "ficka" i den.  Jag var ändå nöjd med mina inköp. Nu får jag hålla igen ett tag. Eller nä förresten!! för idag kom klänningen jag ska ha på mig när jag ska på bröllop. Den är riktigt fin och jag blev så nöjd.

Igår var det dags för den årliga kontrollen hos tandläkaren, ofta väldigt ofta bokar jag om tiderna för att "skjuta" på eländet. Men inga ombokningar den här gång.  Isch!!! vad jag ogillar att gå dit. Jag har världens bästa tandläkare på Österlentandläkarna , med hade en gammal tysk tandläkare en period när jag var barn samtidigt som jag hade tandställning. Dessa minnen ger mig rysningar än idag. Det blev en "billig" runda inga hål bara pyttelite tandsten. Nu är det 1 år till nästa gång.
Efter tandläkaren blev det bortforsling av skräpet efter morgonens häck-klippning, ett gallersläp fyllt till bredden.
Idag har jag fått lymfmassage och blivit tejpad hos min lymfterapeut på Rehabhuset  i Tomelilla..
Fick besked på MVK (mina vårdkontakter) att remiss är skickad för mammografi nu i sommar, -skönt.
Men det bästa av allt idag var ändå när jag äntligen fick träffa Tina, en pigg smålänska som också bloggar. Klicka in på hennes blogg, http://gaellagaella.blogspot.se/ och läs om hennes cancerresa. Den här veckan är hon på Lydiagården och som alltid känns det så gott att komma dit. Är så roligt när man kan träffa nån på "riktigt" och inte bara via bloggen. :)
Körde in till Lisbet och fikade på vägen hem, det är bara att hålla med henne - Hennes man Leif har Bjärsjölagårds grannaste häck.
Nu väntar 2 dagars arbete i Kivik, hoppas på uppehållsväder med lite svalka.

Inga kommentarer: