torsdag 28 juni 2012

Sov gott Lisa!!

Tre lediga dagar hör inte till det vanliga, när kalendern dessutom är blank känns det lyxigt. Tvättberget är borta och nu är högen med papper som hamnat över Lisas urna också borta.
Idag fick Lisa sin sista vila under äppelträdet, jag har inte orkat skiljas från henne förrän nu.
Min fina Lisa som blev 14½ år, pigg och kry som få innan hon strax efter nyår 2011 blev dålig och fick somna in. Eftersom det var smällkalla vintern blev hon kremerad och sen har hennes urna blivit stående. Det var många känslor idag också trots att det gått så lång tid.
Just nu mår jag bra och känner inte att det är nån elak cancerjävel som flåsar mig i nacken.
Kollade upp varför jag inte fått någon kallelse till mammografi - OCH jag var inne i det vanliga screnningprogramet igen och skulle inte bli kallad förrän december -13?!?  Skickade en förfrågan till min bröstdoktor via "mina vårdkontakter" eftersom jag fortfarande känner "ärtan" och förhoppningsvis får jag en remiss för tidigare mammografi.
Har bokat biljett till Stockholm 30 augusti för BRO´s introduktionsutbildning, jag och en annan dam från styrelsen ska gå den.

1 kommentar:

Jane sa...

Tänker på dig!! <3