lördag 2 juni 2012

De e mycke mer nu.......

Nu ska jag försöka uppdatera de senaste 14 dagarna. Jag fortsätter att jobba 2 dagar /veckan i Kivik och det känns lagom utan att ta semester från nattjobbet. I Kivik är det just nu full fokus på att få plantskolan och Hasselmuslunden klar till 15 juni.Har ledigt studentveckan men jobbar full vecka veckan därefter, i tisdags var det vansinnigt varm så jag jobbade utan kompressionstrumpan, Dumt!! Inte så illa i armen men bröstväggen, armhålan och ut på ryggen blev det sämre med eftersom vätskan "fastnade" med svullnad som följd.
Vi hade avslut på stegtävlingen i kommunen, vinnaren hade omräknat i mil gått sträckan Tomelilla - Stockholm på 14 dagar. Bra jobbat!!! Jag valde att ställa mig utanför tävlingen eftersom det blev tjafs hurvida man skulle omvandla eller inte - tjafset blev en energitjuv för mig så jag registrerade 14 steg. 1 steg/dag, det steg jag tog ur sängen varje dag, det är det som är viktigt för mig.
Studiebesöket på Spenshult blev inställt med kort varsel men det blir nog av den 19:e. Det har varit 2 tidningsartiklar som berört cancerrehabiliteringen i Skåne som jag reagerat på. Mer om det senare.
Musikakuten har genomförts av Radioactive med 26 timmars nonstop-sändning av önskemusik för  minst en tjuga. Flera företag har också skänkt pengar till projektet. Det kom in över 100 000 kr till LivslustYstad, HÄRLIGT!!! Jag var med som ambassadör för Lydiagården både fredag och lördag.
Måndag morgon hade jag tid för lymfmassage och blev då också tejpad med kinesiotejp för att kicka igång systemet igen. Måndag eftermiddag/kväll var det dags för CT av halsen, kontrast via nål. I torsdags fick jag besked via telefon ,man ser inget konstigt patologiskt. BRA!!
Hämtat mina nya rosa arbetsbyxor som invigdes i torsdags.
Styrelsemöte i bröstcancerföreningen i tisdags, ett bra och konstruktivt möte.
Igår var vi på studentfest hos Nelly och nästa fredag är det dags igen. Hej o Hå!!
I september är maken och jag bjudna på brudkaups på Island. Spännande!! men innan dess är det
Student den 8/6
Tessi till England i slutet av juni.
Bröllop 21/7
Så det är mycke nu!!!!


Inga kommentarer: