måndag 18 juni 2012

Nu tror jag det lugnat ner sig lite


Som jag skrev i förra inlägget har det varit intensivt ett tag nu. Trine tog studenten den 8:e juni. Himlen öppnade sig strax innan hon och klasskompisarna rusade ut på trappan, men tror inte studenterna märkte mycket av det. Vi hade hela veckan kärt besök från Norge. Stig Atle, Ingrid och lilla Mathea
Var ledig hela veckan innan för att kunna förbereda för festen, Tor-Erik och töserna tog en runda till Tyskland för att handla starkvaror. Vi fixade själv maten tillsammans med Lyngheds. Hade en bra känsla när allt var klart och festen var över, nu är töserna stora.
Lördagen städade vi undan efter festen sen var vi och åt lunch på musteriet och visade runt vilken fin arbetsmiljö jag har.
När jag blev sjuk för 2 år sedan visste jag inte om jag skulle få uppleva tösernas studenter, hade svårt att planera för deras fester. Mitt stora mål var att "hänga med" till dom gick ut skolan, det har jag fixat. Nu har ett inre lugn infunnit sig och jag känner mig nöjd med hur Tor-Erik och jag format och uppfostrat våra barn. Jag planerar inte långt fram utan lever i nuet och tar tillvara alla bra dagar. 
Glädjer mig för varje dag jag är cancerfri.
Förra veckan jobbade jag 5 dgr i Kivik, den nya plantskolan skulle vara klar för invigning på fredagen. Så det blev några långa och intensiva dagar, hade dessutom 2 journätter. Det blev inte så många timmar hemma förra veckan.
Helgen som gick hade vi loppis i Onslunda. Lördagen plockade vi upp grejer och på Söndagen var det försäljning. Bilder här:
Den här veckan jobbar jag 2 dgr i Kivik, i morgon ska jag köra till Spenshult för att på plats bilda mig en uppfattning om cancerrehabiliteringen dom bedriver där. Spännande!!!, har massor av frågor.
Ska boka Stockholmsresan 1-2 sept. (styrelseutbildning) och Islandsresan 7-9 sept.(bröllop)  får ta tag i det på onsdag.


Inga kommentarer: