tisdag 16 november 2010

Nr 6 av 6, är klar med cellgifterna.

Igår var jag och såg filmen om Cornelius Wreesviik den var bra med mycket bra musik, träffade mitt syskonbarn där, kul. Idag har jag fått min förhoppningsvis sista cellgifts behandling någonsin,Nu kan jag lägga denna delen av behandlingen i min ryggsäck och nu är bara att hoppas att den kan stanna där, det är ändå någon jag bär med mig resten av mitt liv. I morgon blir det Neulasta-spruta på Novakliniken Sen får jag invänta biverkningarna som nog börjar så smått lagom till helgen.
Nästa kapitel i min cancerresa börjar den 6 december på Strålnings mottagningen i Lund med ct-röngten och att man ska rita in de område som ska strålas. Som jag nämnt tidigare startar jag den 13:e december och håller på 5dagar i veckan i 5 veckor. Med helgdagarna inräknade blir det nästan 6 veckor innan jag är klar. Förhoppningsvis blir det mindre biverkningar av strålningen så att man kan må bra i Jul.
Hormonbehandlingen startar jag samtidigt med strålningen bra att ha en startdatum som man kommer ihåg ska ju hålla på med den i 5 år. Så sen är det okej att kalla mej klimakteriekärring då har jag ju nåt att skylla på. Nu väntar Lisa på att få gå sin runda, Vi hörs.

1 kommentar:

Unknown sa...

Skönt att en grej är avklarad !!! Tack än en gång för i fredags, supersnällt och barnen gillade det som vanligt, att passas av Carin !! Tjohooo jiippiie !

Ha det så jättebra ! Var rädd om dig...Kram Tinka