tisdag 30 november 2010

När Anders braskar så slaskar julen - nåväl vi får väl se.

Igår hade vi snöstorm här ute på österlen då snöar det vågrätt. Blev till att hålla sig inne förutom en runda ner till Coop för nödvändiga inköp, töserna stannade hemma från skolan och fick en X:a sovmorgon. 
Har ända tills jag blev dålig och fick min diagnos tagit livet för givet men det gör jag inte längre. Jag tar det lugnt med julpyntandet märker att det väcker negativa tankar som kan vara jobbiga att hantera. Jag har under cellgiftsperioden varit fokuserad på att ta mej genom den och nu när den är slut kommer allt ikapp mej. Men idag är det bättre, ingen kan ta livet för givet. Det gäller att leva här och nu och ÄLSKA LIVET.
 Är öm i mina fingertoppar och i fötter och tår, men det är inte värre än jag står ut utan tabletter. Mitt hår börjar komma tillbaka så smått och kanske att jag har en kalufs som täcker till jul, peruken har jag bara använt 1gång det var samma dag jag hämtade ut den från butiken. Sjukresan till måndag är bokad, då börjar nästa delmål i min cancerresa, jag ska in och få strålningsfälten markerade och några andra förberedande undersökningar. Innan jag liksom LUCIA strålar from 13 december.
 Flickorna  har bakat lussekatter ska bli så gott till kvällsfikan.

Inga kommentarer: