måndag 25 oktober 2010

Måndag 25/10 ,Gnälliga YSTAD

Skrev följande mail till Radio Active efter deras specialprogram om bröstcancer idag:
Hej !
jag är en kvinna boende strax utanför Tomelilla med bröstcancer diagnos sedan 20 maj - operation 8 juni 2010. och nu efterbehandlingar med cellgifter imorgon nr 5 av 6 cellgiftsbehandlingar. senare väntar strålning i i Lund 25 behandlingar.
Jag blev diagnostiserad via kallelse till screening i Ystad (Hamngatan ) och senare kompletterande utredning i Kristianstad .
Ni borde nog kollat upp vad som gäller med resorna lite bättre  Resorna i samband med mina undersökningar har skett med sjukresor som beställs via Skånetrafiken. Personalen råder mig att inte
köra själv ( man kan om man behöver ha medföljande med.)  eftersom det är en tuff behandling. När man kommit upp i 1980 kr ( Från Tomelilla -Kristianstad är det mindre än 10 resor )
har man rätt till kostnadsfria resor under återstoden av året . mitt frikort gäller till 20 maj 2011. Väljer jag att köra själv får jag återbetalt från 1:a kilometern. 228 t/r T-la till K-stad. Men nu vet ju inte jag hur er gäst mått i samband med sina behandlingar hon har kanske besökt city också?!?  Vilket då inte räknas som sjukresa.
Vid långvarig sjukdom dit vi cancerpatienter räknas har man rätt att samla kvitto från sina besök tills man kommer upp i högkostnadsbeloppet. dessa fakta kommer inte fram i ert program. tidigare var väl behandlingsresor gratis för cancer och dialyspatienter??
Finns ingen info om gladornas verksamhet i Ystad på  Bröstcancerföreningens RiksOrganisations- hemsida. Är därför med i Kristianstadgruppen Viktoria
  Har bara positivt att säga om mitt bemötande i Kristianstad. Vill även påminna att kvinnorna i Tomelilla kommun blev bortglömda under några år och inte kallade till mammografi,
MVH CARIN LÖKKEN 0734132975

-------------------------------------------------------------
Det var det, ibland behöver man skriva av sig.
Idag har jag lämnat blodprov på Nova inför morgondagen.
Imorgon bitti 07.50 kommer Sjukresor och hämtar mig för en för mig kostnadsfri resa till CSK. 9.45 ska jag träffa doktorn och efter det få  min näst sista cellgiftsbehandling. Hoppas mina prover är ok, min förkylning är förresten som bortblåst.

1 kommentar:

Birgitta sa...

Tänker på dig imorgon. Förresten förkylningen flög till Skurup.