lördag 21 augusti 2010

Fortsatt isolering fre - mån

Efter telefonsamtal hem beslutade vi att familjen inte skulle komma upp, Ju mindre besök -desto bättre för mig. Maken och en kompis körde upp och hämtade bilen  på parkeringen (personalen hade pratat med parkeringsbolaget  så vi slapp böter.)
Lördag nya prover togs, vita hade stigit till 1,3 så sakta men säkert så repade kroppen sig. Pencillin 06:00, 14:00, 20:00. Saknade något att läsa, lite godis och frukt. dagen tillbringades men TV:n som sällskap och naturligtvis gick telefonen varm.
Söndag ungefär som lördagen, nu låg proverna på 1,6 . systerdottern lämnade en hett efterlängtad påse med bananer, gott&blandat och tidning. Allt spritades innan jag tog i det.
Måndag vita stigit till 2,6 så nu är kroppen på gång igen. Isoleringen blev hävd och jag kunde gå ut i korridoren och rasta mej. På eftermiddagen kom svaren på odlingarna, hals, urin och blododlingarna såg bra ut men jag hade kraftig tillväxt av stafylykocker i mitt opererade bröst. Troligtvis har jag fått det i samband med op i juni. Läkarna satte in ett annat sorts pencillin i tablettform så hemfärden närmar sig. Får byta rum utan TV men det gör inget jag kan ju gå ut i korridoren.

Inga kommentarer: